Kto sú hviezdy priemyselnej televízie? Skupina mladíkov zo Staines, jedného z industriálnych satelitov Londýna, ktorí práve vydali svoj debutový album a ako sa zdá, budúcnosť je pred nimi doširoka otvorená.

Napriek tomu, že Hard-Fi nepatria k výraznejším hudobným novátorom, nedajú sa začleniť ani do uniformnej množiny globálneho popu. Obsah i forma ich pesničiek vychádza najviac z domáceho prostredia, čo na jednej strane neumožňuje, aby ľudia žijúci mimo britskej reality a tradície dokázali pochopiť a stotožniť sa s textami, ktoré na túto realitu reagujú, na druhej strane ale takéto detaily odlišujú muziku Hard-Fi od zvyšku svetovej produkcie. Týka sa to textov (k dispozícii na hard-fi.com) ale aj typického londýnskeho soundu kapely. Fundament Hard-Fi je síce dravo rockový - výrazný ťah rytmiky vytvorí silné pojivo medzi muzikou a náhodným poslucháčom - ale na zvuku kapely majú dominantný podiel skôr popu blízke klávesové nástroje a zaujímavé štúdiové spracovanie.
Rytmika, klávesy i počítače tu fungujú ako jeden celok, ktorý trefne dopĺňajú gitarové party. Spracovanie okrajovo pripomína produkciu posledného albumu Sophie Ellis Bexter. K modernému popu inklinuje melodický potenciál skupiny i charakteristicky ostrovný spôsob spevu (vzdialené príbuzenstvo s Coldplay, či U2 - to pri použití falzetu). Autorom všetkých pesničiek a iniciátorom vzniku kapely je Richard Archey.

Na prvé počutie pôsobí debut Hard-Fi dosť bezútešne, pri každom ďalšom počutí sa ale zvýrazňuje príťažlivosť načrtnutej atmosféry a kompaktnosť spôsobu, ktorým ju „hviezdy priemyselnej televízie“ vystihujú.
Hard-Fi sa podarilo v krátkej dobe pritiahnuť na seba dosť veľa pozornosti zo strany agentov a vydavateľstiev, nahrať a vydať sľubný debutový album a osloviť prvých potenciálnych Hard-Filov. Sotva sa im asi podarí definovať pocity jednej generácie tak, ako sa to v dobách železnej lady Tacherovej podarilo Sex Pistols, zato však i dnešné Blairovo Anglicko núka vďačnú živnú pôdu pre ironizujúce a zľahka cynické texty a život, ktorému dáva zmysel víkendové „uvoľnenie“ (Living For The Weekend), patrí k večným témam rockovej hudby. Spolu s hudbou Hard-Fi predsa len lepšie ubehne čas trávený čakaním na ďalšieho „Godota“.

Vydavateľstvo: Atlantic Records / WarnerMusic
Žáner: Pop-Rock
Štýl: Alternative, Rock, Indie