Taký nečakaný comeback. A z viacerých pohľadov. Potom, čo sa Mariah Carey pokúsila o samovraždu (hoci vytrvalo tvrdí, že to bola nehoda), len málokto veril, že sa ešte vráti na scénu a ak sa aj našli takí odvážlivci, tak len málokto z nich veril, že vydá ešte dobrý album.

Taký nečakaný comeback. A z viacerých pohľadov. Potom, čo sa Mariah Carey pokúsila o samovraždu (hoci vytrvalo tvrdí, že to bola nehoda), len málokto veril, že sa ešte vráti na scénu a ak sa aj našli takí odvážlivci, tak len málokto z nich veril, že vydá ešte dobrý album. Už dávno sa totiž zdalo, že Without You bude jej najväčší hit (aj to tak je), ktorý už neprekoná žiadnou skladbou. Problémy v osobnom i pracovnom živote jej tvrdo podrazili kolená a hoci v nej väčšina ľudí videla už len chátrajúcu naivnú schránku, ona bojuje ďalej a nevzdáva sa.

Predchádzajúci album, ktorý vydala už po samovražednom útoku na seba samú sa príliš nevydaril a bol z neho čistý prepadák. Mariah sa však nevzdáva a opäť útočí. A tento raz to nebude na výsmech, ale na zamyslenie. Album The Emancipation Of Mimi naozaj stojí za pozornosť a je príjemným prekvapením v kariére tejto speváčky.
Príprava albumu sa spája so zvučnými menami hip hopu ako Snoopy Dogg, či raper Nelly a svoju „čiernu“ muziku prešpikovala Mariah tým, čím sú doma práve spomínaní páni. Vzniklo tak štrnásť veľmi kvalitných pesničiek, ktoré ani na chvíľu nenudia. Dynamickú skladbu by poslucháč medzi nimi hľadal márne. Niektoré skladby sú trochu rýchlejšie, no predsa len dominujú pomalé skladby, v ktorých sa speváčka cíti ako ryba vo vode. Samozrejme, vyššie spomínaný hit na albume nie je a už ani nikdy nebude, ale Mariah na tejto platni ponúka niekoľko nádejných hitov.
A dokonca obstála i ako speváčka. Jej hlas je čistý a istý, z celého albumu sála pocit, akoby bol pripravovaný skutočne od srdca a vyšperkovaný do poslednej noty, do záverečnej zaspievanej frázy. Mariah na tejto platni opäť pôsobí ako profesionálka, ktorá má stále svoje miesto medzi elitou svetových spevákov. Jednoducho je presvedčivá a na ploche päťdesiatich minút hravo presvedčí každého, že tento album sa vskutku oplatilo kúpiť.
Booklet síce farebným ladením vyzerá ako gýčový náhrobný kameň, no to nech nikoho neodradí. V jeho útrobách sa skrývajú všetky potrebné veci, od textov cez informácie o tvorcoch až po zaujímavé fotografie, na ktorých Mariah už nepôsobí ako nevydarená bábika Barbie, ale ako zrelá žena – vamp. A absolútne rovnaký je aj celý album. Dravý a príjemný. Mariah to roztočila na plné obrátky a je jasné, že mnohým z tejto platne ostane visieť sánka. Nečakane dobrý comeback.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2005
Celkový čas: 50:07

Zoznam skladieb