Bolo to v čase, keď boľševik už relatívne dávno dovládol a atak zahraničnej hudobnej produkcie pomaly slabol. V časoch, keď sa ešte aj na Slovensko predierala hudba zo susedných Čiech a to i v prípade, že spevák mal pomerne neznáme meno (rozumej, že sa nemusel volať Helena Vondráčková).

Bolo to v čase, keď boľševik už relatívne dávno dovládol a atak zahraničnej hudobnej produkcie pomaly slabol. V časoch, keď sa ešte aj na Slovensko predierala hudba zo susedných Čiech a to i v prípade, že spevák mal pomerne neznáme meno (rozumej, že sa nemusel volať Helena Vondráčková). Vtedy, keď sa o SuperStar nesnívalo ešte ani anglickému producentovi a nové kapely sa rodili vďaka iniciatíve mládežníckych časopisov, ktorých vtedy bolo tiež relatívne dosť.

Burma Jones vyhrala jednu takú súťaž a pred trinástimi rokmi vydala svoj debutový album s hitmi Samba v kapkách dešte a Potkáme se v nebi. Čakal ich obrovský úspech, najmä vďaka príjemnej muziky s miernym nádychom exotiky (samba, salsa), no s prvotným rockovým rífom. K tomu nezameniteľný hlas i prejav lídra skupiny Bohouša Josefa, ktorý sa navyše vďaka svojmu výzoru hravo stal nezabudnuteľným maskotom domácej hudobnej scény.

Kapela s relatívne veľkým úspechom vydala v priebehu piatich rokov päť solidných albumov. Ideálny čas na to, aby v skupine začala fungovať pomerne slušná ponorková choroba. A keď sa spevák kapely navyše vydal na úspešnú muzikálovú dráhu, všetko nasvedčovalo tomu, že Burma Jones skončila naveky. Sólový album ich lídra zapadol prachom a budúcnosť bola nejasná. Päť rokov o sebe nemuseli počuť. Potom uznali, že by si opäť radi spolu zahrali a aspoň na skúšku vydali nový album. Jeho príprava trvala neuveriteľné tri roky a vyšiel celkom nedávno, po osemročnej prestávke.

Nová platňa skupiny má príznačný názov Všechno má svúj čas a platí to doslovne. Ich aktuálny album je totiž veľkým a príjemným prekvapením. Po prvotnej nedôvere totiž možno už po prvom vypočutí konštatovať, že návrat tejto formácie má význam. Prostredníctvom dvanástich pesničiek partia okolo Bohouša Josefa jasne dokazuje, že majú stále svoje miesto na hudobnej scéne. Sú neuveriteľne zohratí a svoje nástroje ovládajú bravúrne.

Album totiž už na prvé počutie znie ako ucelené dielo, z ktorého cítiť, že vznikalo príliš dlho na to, aby znelo inak, než výborne. Dvanásť rovnocenných skladieb, z ktorých sa pri troche šťastia môže urodiť dvanásť solidných hitov. Tak tvárny album zo susedných Čiech už dlho na trh nedorazil. Burma Jones ponúka presne to, čo sa od tejto kapely dá očakávať. A to i napriek tomu, že ten povestný nádych exotiky, ktorý bol ich doménou v počiatkoch kariéry, ostal niekde zabudnutý. Napriek tomu prichádza kapela s dvanástimi príjemnými popovými pesničkami, ktoré zastali kdesi na hranici popu, s miernym nádychom rocku. A ešte trochu ska muziky v pesničke Druhá míza, v ktorej sú úžasné dychové sekcie.

Niekoľko pomalých skladieb, striedajú tie rýchlejšie, s priehľadnými a ľahkými textami, ktoré však pri podrobnejšom rozbore ani náhodou nevyznievajú ako lacné popevky. Prejav speváka sa ani po rokoch nezmenil. Skôr si dovolím tvrdiť, že muzikálová škola ho ako speváka ešte viac postrčila dopredu a predstavuje sa v tej doteraz najlepšej forme. Ale ono to vlastne platí pre celý album, ktorý považujem za jednoznačne najlepší z tých, ktoré táto kapela vydala. Návrat, ktorý jednoznačne potvrdzuje, že táto skupina ani náhodou ešte nepovedala posledné slovo.

Vydavateľstvo: Supraphon, 2006
Celkový čas: 48:22

01. Láska zhasla krám