Sú späť a konečne vo forme, v akej si ich predstavuje väčšina fanúšikov. Britské duo Erasure má nový album a s ním obrovskú šancu na grandiózny návrat do svetových hitparád.

Tento raz sa im konečne zadarilo. Po neúspešných pokusoch o akúsi country muziku, či akustické poňatie svojej tvorby sa konečne vrátil starý dobrý Erasure. Keď pred dvoma rokmi vyšiel sólový album Andyho Bella, bolo zjavné, že jeho hudobné cítenie je viac bližšie tanečnej hudbe, než vážnejšie poňatému umeniu.
Dalo sa preto predpokladať, že podobným smerom sa bude uberať do budúcna i tvorba skupiny Erasure, ak teda ešte vôbec s nejakou novinkou toto duo príde. Dvojica sa však o cestu k poslucháčom pokúsila hneď minulý rok, avšak prišli s platňou akustických skladieb, ktoré príliš nenadchli oddaných priaznivcov ich tanečných kreácií. Zdalo sa, že s Erasure je amen.

Našťastie opak je pravdou. Erasure prichádzajú s platňou Light At The End Of The World a sú vskutku na najlepšej ceste k úžasnému návratu. Čo na tom, že hudba na platni Light At The End Of The World znie ako najväčšie hity dua v osemdesiatych rokoch? O to tu predsa ide. Dokázať publiku, že aj keď sa neustále mocú v jednej hudobnej rovine, dokonca tak silno, akoby úspešne prehliadali módne trendy v hudobnom štýle, avšak stále presvedčivo. Erasure sú totiž dôkazom toho, že táto hudba stále žije a má tu svoje miesto.

So svojimi niekdajšími hitmi tu predsa zanechali nezmazateľnú čiaru a bolo by na škodu, keby ich pochovali len tak bez milosti. Avšak dovolím si tvrdiť, že comeback sa mimoriadne vydaril. Duo Erasure to jednoducho rozbaľuje už v prvej skladbe albumu Sunday Girl a v masívnej popovej tvorbe pokračujú i v rámci prvého singla I Could Fall In Love With You , ktorý má na platni poradové číslo dva.
A v podobnom duchu sa nesie celá desiatka nových hitov, ktorými sa Erasure predstavujú v tom najlepšom svetle. Dalo by sa povedať, že je priam nutné zabudnúť na tvorbu skupiny v posledných šiestich rokoch a vychutnať si to ako možno znieť v roku 2007 obdobne ako na prelome osemdesiatych a deväťdesiatych rokov. Zábava, zábava, tanec a ešte raz zábava. Takto bolo britské duo vnímané vo svojich najlepších časoch a bezpochyby je najlepšej ceste byť takto vnímané i teraz.

Samozrejme, nie je to nijaké novátorstvo, čo Erasure predvádzajú, a bezpochyby budú mať mierny problém presadiť sa v hitparádach, ale verní fanúšikovia a konzumenti zábavnej hudby budú jednoducho nadšení.
Osobne sa veľmi teším, že môžem povedať, že mám radosť z toho, že sú Erasure späť a že si zaslúžia výnimočnú pozornosť.

Vydavateľstvo: EMI / Monitor, 2007
Celkový čas: 39:21