Štvorročná prestávky medzi siedmym a ôsmym albumom Enrique Iglesiasa prospela zjavne a na prvé počutie obom stranám. Poslucháči si v prvom rade oddýchli od jeho každoročného prísunu už takmer rovnakých skladieb a samotný spevák mal čas na usporiadanie si nielen osobného života, ale aj pouvažovať nad tým, kam sa chce v hudbe posúvať ďalej, ktorým smerom mieni kráčať.

Vydanie tohto albumu bolo naplánované už na minulý rok, no na jeseň plánovaný projekt sa takmer o rok posunul a vychádza až uprostred horúceho leta. Ak zvážime akú tvorbu Enrique Iglesias produkuje, tak lepší čas na vydanie novej platne si ani nemohol vybrať. Však už pilotný singel Do You Know? (The Ping Pong Song) sa vrútil do rádií počas prvých horúcich dní a mimoriadne vydarený letný hit bol na svete. Pesničke sa navyše darí v celej Európe a v španielskej verzii i v tomto jazyku hovoriacich krajinách na celom svete, ale aj u nás, pričom ho niekoľkokrát počuť z rádií. Čo je však najpozitívnejšie, po vypočutí si tohto albumu, to je zistenie, že spomínaná skladba ani zďaleka nebude jediným hitom.
Iglesias totiž prichádza so skladačkou šestnástich skladieb a ak odrátam tri španielske verzie pesničiek, ktoré sa na albume nachádzajú aj v anglickej verzii a jeden bonusový remix staršej skladby, tak Enrique ponúka dvanásť mimoriadne vydarených, z ktorých by sa pri dobrej konštelácii hviezd urodilo minimálne osem úspešných hitov.

Ostáva teda ešte nájsť odpoveď na otázku, kam sa Iglesias hudobne posunul po štyroch rokoch. Samozrejme, stále dominuje hudba plná latinsko – amerických rytmov, čo dokázal už pilotným singlom, nechýbajú ani srdcervúce pomalé balady, v ktorých rezonuje jeho hlas, ale predsa je tu aj niečo nové. S novým albumom totiž prišli prvé pokusy o preniknutie do hudobnej oblasti zvanej r´n´b, čo spevák najviac dokazuje v druhej skladbe svojej novej platne. Ako to znie? Ani náhodou to nie sú márne pokusy a ak by spevák týmto smerom vydával v budúcnosti častejšie, nebude to na zahodenie.

Hneď na úvod platne však Iglesias odpaľuje tklivú baladu, ktorá poslucháča dostane už prvými tónmi a zmixovaná je tak, že pri jej počúvaní behá mráz po chrbte. Nasleduje spomínaná „čierna“ skladba, za ňou už známy singel a ďalšia balada. Následne sa už rytmické a pomalé skladby striedajú, pričom spoločne vytvárajú unikátnu zostavu veľmi príjemných skladieb, ktoré jednoducho nemôžu sklamať.
Samozrejme, je tu ešte otázka, ako pôsobí Iglesias ako spevák. Po jeho živom výkone na Live Earth, kde viac zaujal tým, že sa nechal hladiť po nohách, než spevom, mnohí nad ním mávli rukou. Insomniac je dôkazom toho, že štúdio dokáže robiť zázraky a pár tlačítok na mixážnom pulte bezpochyby urobilo zázrak. Nechcem sa nad tým zamýšľať z jedného dôvodu. Insomniac sa počúva veľmi dobre, nenudí ani po niekoľkonásobnom vypočutí a to je dôvod, prečo ma tie veci okolo nezaujímajú. Pretože v konečnom dôsledku je to fantastická platňa.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2007
Celkový čas: 59:34

ZOZNAM SKLADIEB: