Nový štúdiový album formácie Manic Street Preachers prichádza na trh po vydaní sólových projektov Jamesa Deana Bradfielda a Nickiho Wirea a ponúkajú na ňom deväť úplne nových skladieb a jednu cover verziu skladby Working Class Hero.

Nový štúdiový album formácie Manic Street Preachers prichádza na trh po vydaní sólových projektov Jamesa Deana Bradfielda a Nickiho Wirea a ponúkajú na ňom deväť úplne nových skladieb a jednu cover verziu skladby Working Class Hero. Pilotným singlom sa stala skladba Your Love Alone Is Not Enough, na ktorej s kapelou spolupracovala Nina Persson z formácie The Cardigans.

Do hudobných encyklopédií sa formácia zapísala albumom Everything Must Go a singlom A Design For Life z neho. Samozrejme, neoddeliteľnou a vopred nenaplánovanou súčasťou ich imidžu je aj zmiznutie jedného z členov formácie, ktorého dodnes nikto nenašiel. Po tejto tragédii sa zdalo, že kapela ukončí svoje fungovanie, avšak zvyšok formácie sa opäť postavil na nohy a funguje ďalej. A hoci sa im už nepodarilo prekročiť tieň spomínanej platne, zakaždým sa im podarilo nahrať platňu, ktorá vzbudila pozornosť. Rovnako to bezpochyby dopadne aj s týmto aktuálnym albumom.
Nie je vylúčené, že trio Manic Street Preachers sa prostredníctvom svojej novinky Send Away The Tigers rozhodlo prežiť svoju druhú mladosť. Prostredníctvom svojich nových desiatich skladieb totiž prinášajú ostrý, špinavý zvuk, rockendrollovú estetiku a punkové inšpirácie.

Na albume poslucháč nájde absolútne všetko, čo od tejto kapely môže očakávať. Pesničky, ktoré by sa kľudne hodili do repertoáru Billyho Idola (Imperial Bodybags), gitarové sóla, ktoré pripomínajú gitaristu Slasha a najlepšie časy Guns N Roses (Autumn Song) a kapela nezabudla ani na to, čo im je jednoznačne najbližšie, teda na spojenie ťažkých rífov s melodickými refrénmi. Takéto skladby nájdeme na albume minimálne tri, vrátane pilotného singlu, v ktorom aj hosťovaniu Niny Person kapela znie neuveriteľne presvedčivo a ľahko. Napokon nechýbajú ani silné skladby, pri ktorých má poslucháč pocit, že vznikli z ducha radostnej štúdiovej improvizácie.

Album Send Away The Tigers znamená pre Manic Street Preachers druhý dych. Po ani nie vlažne prijatom predchádzajúcom projekte, po ktorého neúspechu dokonca hrozil rozpad skupiny, sa však kapela opäť postavila na nohy. Ich novinka nadchne najmä fanúšikovej ostrej gitarovej muziky. Oveľa viac tých, než milovníkov hudby konca minulého storočia. Manic Street Preachers síce stále znejú (aj pri tomto žánri) melodicky a ich album prináša, dovolím si tvrdiť, dva tri rádiové hity, ale na druhej strane je to ostrá gitarová hudba. Hudba s budúcnosťou, nad ktorou (a Send Away The Tigers je toho jasným dôkazom) ešte vôbec netreba lámať palicu.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2007
Celkový čas: 38:35

01. Send Away The Tigers