Pesničky Petra Nováka pozná v českej zemi skoro každý, ale tento album, ktorý sa vám možno dostane do rúk, a ja to odporúčam, neobsahuje tie najslávnejšie.

Pesničky Petra Nováka pozná v českej zemi skoro každý, ale tento album, ktorý sa vám možno dostane do rúk, a ja to odporúčam, neobsahuje tie najslávnejšie. Autori tohto dvojalbumu totiž predpokladali, že tie už majú dávno fanúšikovia speváka na CD albumoch doma.
Na tomto dvojalbume sú tie, ktoré sa z mnohých dôvodov krčili za tými najslávnejšími, nie však preto, že by boli menej kvalitné. A autori tejto skladačky sú presvedčení, že práve na tejto skladačke nájdete, rovnako tak, ako ja, tu svoju pesničku, ktorá vás pri nejakej príležitosti oslovila, alebo naopak, ktorú ste nikdy doteraz nepočuli a osloví vás práve na tomto výbere. A celkom sa tiež môže stať, že niektorú z tých svojich tu nakoniec ani nenájdete, ale kapacita oboch albumov je naplnená na maximum, tak hádam zas niekedy nabudúce.

Autor tejto skladačky sa v príhovore, ktorý prináša booklet vyjadril, že sa nechce zbytočne rozpisovať o jednotlivých skladbách a zaoberať sa historickým vývojom George and Beatovens, pretože pri väčšine z nich bol, keď prichádzali na svet. Pätnásť rokov, ktoré strávil po boku Petra Nováka označuje autor Karel Novák za najkrajšie hudobné obdobie svojho života.

Po platinovom úspechu dvojalbumu a DVD Klaunova zpověd prichádza vydavateľstvo Supraphon s pokračovaním tohto najkompletnejšieho pohľadu na jedného z najosobitejších českých spevákov. K 41 predchádzajúcim hitom pridáva vydavateľ teraz 42 ďalších úspešných singlov, rarít, živých nahrávok, ale i skladieb, ktoré doteraz nevyšli na žiadnom albume: Ahoj čtrnáctiletá, Madlén, Jsem tak líný, Když padají skály, Sedm prázdných dnů, Vracím se z flámu, Sladké trápení, Pouto, Málo jsem tě znal, A já tě vítám, Mé desky, mé lásky, Tvář, Temná řeka, Říkáš mi sbohem, Dej mi čas, Romance o šťastném medvědáři…

Dokonalý doplnok predchádzajúceho výberu, mnohoročným kapelníkom G+B Karlom Novákom kompaktne a citlivo vybraná zostava songov, dokresľujúcich osudy speváka spôsobom temer definitívnym. Jasný dôkaz toho, že vedľa osvedčených a časom preverených hitov, existujú ešte aj piesne, ktoré rovnako intenzívne oslovovali poslucháčov, no doteraz boli často nespravodlivo ukryté na albumoch, singloch, či v archívoch.

Vydavateľstvo: Supraphon, 2007
Celkový čas: CD1: 77:17, CD2: 74:45