Jeden neustále sa vyvíjajúci hlas, množstvo hudobných skúseností a trinásť rokov na hudobnej scéne. Prierez týmto všetkým prináša retrospektívny pohľad 29-ročnej Prešovčanky Kataríny Knechtovej, ktorá nedávno uviedla na trh dvojalbum Donekonečna (the best of 1997 – 2010). Album obsahuje 39 skladieb, no aby bolo jasné, nejde o nudný výber najväčších speváčkiných hitov. Práve z dôvodu, aby sa tomuto predišlo, sa na výbere jednotlivých skladieb podieľala samotná Knechtová. Piesne mapujú celú jej spevácku kariéru od krátkeho pôsobenia v kapele IMT Smile, cez neodmysliteľné roky s Pehou až po aktuálnu sólovú kariéru.

Je logické, že najviac priestoru dostali práve skladby z jej pôsobenia v skupine Peha, a tak si poslucháči tohto dvojalbumu môžu nostalgicky zaspomínať na najväčšie časy slávy tejto kapely pri hitoch Naoko spím, Za tebou, Slnečná balada či Spomaľ.

Skalných fanúšikov Katky Knechtovej určite príjemne pohladia po duši menej známe, ale rovnako silné, ak nie dokonca ešte emotívnejšie piesne, medzi ktoré nemôžem nezahrnúť skladby Dom z karát, Krajinou, Neúplná, Dobre zlý a zle dobrý, Hlava vinná telo nevinné či Hypnotická. A možno práve touto cestou sa k spomínaným skladbám dostanú ľudia, ktorí konzumujú iba to, čo ponúka náš rádiový éter a prídu k zisteniu, že nie vždy sa najväčšími hitmi stanú tie najkrajšie kúsky. Z tohto hľadiska je teda zaujímavý prvý nosič.

Nosič číslo dva ponúka okrem ďalších skladieb kapely Peha aj sólové single Katky Knechtovej - Vo svetle žiariacich hviezd, V tichu, V krajine zázrakov a Všetko inak vyzerá, doplnené o titulnú skladbu z jej sólového debutu Zodiak a skladbu Donekonečna, ktorej názov sa stal aj názvom tejto kompilácie. Druhý nosič obsahuje aj bonusové skladby. Tou prvou je filmová pieseň Muoj Bože, ktorá bola vlastne prvým sólovým počinom Katky Knechtovej, a ktorá ju v tom období vyniesla do slovenského hudobného neba. Nasledujú skladby Ráno a Balada, z už spomínaného obdobia speváčkinho pôsobenia v kapela IMT Smile. Nechýba ani Katkina futbalová hymna Slovensko na nohy a v postavení bodky za výberom a zároveň čerešničkou na torte je duet Píseň labutí, ktorý si Katka zaspievala s českým spevákom Michalom Hrůzom.

Album Donekonečna ponúka okrem samotných skladieb aj veľmi pôsobivý booklet, za ktorého námetom stojí Katarína Knechtová. Jej predstavu sa podarilo umelecky zachytiť fotografke Lucii Robinson. Okrem toho, že na nás z fotiek hľadí Katka Knechtová ženskejšia ako kedykoľvek predtým, obsahuje booklet i vybrané úryvky z textov, ktoré korešpondujú s jednotlivými fotografiami a zároveň spolu vytvárajú jeden samostatný príbeh, vďaka čomu booklet pôsobí ako malá umelecká knižka.

Retrospektívny pohľad na speváčkinu kariéru prináša poslucháčom prvky nostalgie, no zároveň aj akýsi pohľad do budúcna, kam sa bude speváčka vo svojej ďalšej sólovej kariére uberať. Najmä však zachytáva jej osobný spevácky vývoj, ktorý sa každým albumom posúval ďalej a ďalej.

Katarína Knechtová /Peha – Donekonečna (the best of 1997 – 2010)
(Universal Music, 2010)

CD 1: