Čakanie na album posledného víťaza SuperStar síce trvalo dlhšie, no rozhodne to nebolo na škodu. Talentovaný Adam Pavlovčin pred jeho vydaním ponúkol niekoľko singlov, ktoré sa okamžite dostali do rotácií najpočúvanejších domácich rádií. Po vypočutí celej nahrávky je však jasné, že to nie je len o pár hitoch. Originálny spevák a skladateľ vytvoril ucelené hudobné dielo s vysokou úrovňou všetkých desiatich skladieb.

Mnoho slovenských a českých hudobníkov sa dlhé roky snaží o to, aby zneli ako zahraničné hudobné hviezdy. Adam Pavlovčin sa o to snažiť vôbec nemusí, on už tak znie. Age of Adonxs možno bez váhania označiť za najlepší debutový album víťaza speváckej šou v našich končinách. Už v SuperStar totiž zaujal svojou originalitou, odvahou riskovať a talentom, ktorý bol z nepochopiteľných dôvodov dlhé roky nepovšimnutý.

Počas posledného roka predstavil svoj nový umelecký pseudonym ADONXS a získal skúsenosti, o akých môžu iní víťazi SuperStar dodnes len snívať. Krátko po svojom triumfe si zaspieval vo vypredanej pražskej O2 aréne na koncerte Leoša Mareša a v úvode leta mohol predstaviť vlastnú tvorbu na rovnakom pódiu, kde sa v rámci prvého ročníka Lovestream festivalu ukázala aj Dua Lipa. V druhej polovici roka si Adam vyskúšal tiež obľúbenú šou Tvoja tvár znie povedome, kde obsadil druhé miesto.

Popri tom, ako si získava stále viac fanúšikov svojím talentom a charizmou, sa zároveň stáva výraznou tvárou, dá sa povedať až ambasádorom LGBTI menšiny, ku ktorej sa sám hlási. Myšlienku pestrosti a rovnosti všetkých ľudí veľmi otvorene a pritom nenútene podporuje už od SuperStar, čo v našich končinách rozhodne nie je samozrejmé.

Počas roka stihol Adam vydať trojicu singlov Moving OnGame a Cold Summer, ktoré sa osvedčili aj v rádiových playlistoch a pochopiteľne nechýbajú na jeho debutovom albume Age Of Adonxs. Ten okrem singlov ponúka aj ďalších sedem piesní. Mohlo by ich byť o pár viac, no keď si album vypočujete, zistíte, že tu ani jedna skladba nie je navyše a k stopercentnému výsledku ani žiadnu nebudete postrádať.

Emotívna výpoveď pretkaná tanečným zvukom

Ak by ste chceli tento album k niečomu prirovnať, vo vodách slovenskej hudobnej scény by ste zrejme hľadali márne. V istých momentoch možno Age of Adoxs pripomína svojskú verziu tvorby Lany Del Rey, Years & Years či Sama Smitha, no stále je dostatočne originálny na to, aby práve on sa stal inšpiráciou pre ďalšie hudobné talenty.

Album otvára výborná tanečná skladba A Night of a Million Strangers, ktorá má už na prvé počutie jasné ambície stať sa ďalším singlom. Adam tu perfektne pracuje so svojou farbou hlasu, ukáže ho v rôznych polohách a nemenej dôležitá je v tomto prípade chytľavá melódia, ktorú dopĺňa správne provokačný text o tom, ako sa občas každý z nás dokáže zahrávať s mysľou a srdcom toho druhého.

Ďalším v poradí je hit Moving On, ktorý už poslucháčom Adama Pavlovčina nijako zvlášť predstavovať netreba. Nemenej vydarenou je tiež Final Round, ktorá by pokojne mohla album uzatvárať, v závere albumu je však iná lahôdka. Táto balada na niekoho môže pôsobiť až príliš melancholicky, textovo je však jasné, že pre Adama ide o spomienku na možno ťažké, no veľmi doležité obdobie života, vďaka ktorému je dnes tam, kde je. V podobnom duchu sa nesie aj najlepšia balada na albume s názvom Your Town.

Popová hviezda so všetkým, čo k tomu patrí

Či chceme alebo nie, skutočná popová hviezda by nemala vedieť LEN spievať. Malo by ísť o persónu, ktorá je popri hudobnom talente jedinečná aj z hľadiska vizuálneho a osobnostného. A presne všetky tieto atribúty Adam dokonale odprezentoval vo svojom druhom singli Game, ktorý má na albume poradové číslo šesť. Vydarený vizuál je jasným príkladom toho, že aj slovenská produkcia môže byť svetová a oplatí sa do nej investovať. Odmenou spevákovi a celému jeho tímu bolo v tomto prípade aj osem týždňov na pozícii najhranejšej slovenskej skladby.

Po textovej stránke je určite najvýraznejšou skladba Two Romeos o láske dvoch mužov. Pre speváka ide o najosobnejšiu skladbu na albume a je obdivuhodné, že sa už na svojom debute dokázal takto otvoriť, čo potvrdil aj v ďalšej piesni Snow Moon.

Vonku je už nejaký čas aj aktuálny singel Cold Summer, ktorý zvukovo môže pripomínať tvorbu speváčok ako Lorde či Lana Del Rey. V tomto prípade sa už Adam so svojou starou láskou lúči a dáva bodku za tým, čo už zachrániť nešlo. A presne v tomto momente sa dostávame k záveru albumu, kde sa nachádza výborná pieseň Overthinker, ktorá je úplne iná, než zvyšok albumu. Jemne rocková poloha a istá dávka arogancie jeho hlasu veľmi pristane a určite by nebolo na škodu, ak by jeho ďalšia tvorba pokračovala aj týmto smerom.

Narodený pre pódium

Víťaz minuloročnej SuperStar by sa zrejme skôr či neskôr stal minimálne lokálnou hviezdou tak či onak, táto šou však jeho cestu urýchlila a my dnes môžeme počuť jeden z najlepších albumov, aké v posledných rokoch na Slovensku a v Česku vznikli. Adam sa ho rozhodol podporiť aj na slovensko-českom turné, ktoré odštartoval minulý týždeň v Trenčíne a ukončí ho budúci mesiac v Prahe. Jeho sobotný (19.11.) bratislavský koncert v Majestic Music Clube bol o to výnimočnejší, že tu Adam svoj album aj pokrstil. A keďže mu bolo povedané, že by mal krstiť niečím špeciálnym, vybral si namiesto vody lak na nechty.

Adam Pavlovčin alias ADONXS v MMC, 19.11.2022 Zdroj: Veronika "Welinna" Nagyová
Svoj prvý veľký sólový koncert v našom hlavnom meste síce nedokázal vypredať na 100%, obrovský úspech je však už to, že vôbec mohol necelý rok po víťazstve v SuperStar zorganizovať vlastné turné, na ktorom si vystačí aj bez plejády etablovaných hudobných hostí, čo by bola celkom pochopiteľná stávka na istotu. Problémom bol v tomto prípade zrejme aj fakt, že album vyšiel len pár dní pred začiatkom turné a mnoho poslucháčov si k nemu ešte nenašlo cestu.

Voľné miesta v bratislavskom klube však atmosfére koncertu nijako neuberali, možno práve naopak. Ľudia, ktorí prišli, sa o to viac bavili, pretože Adamov talent a energia obsiahli celú koncertnú sálu tak, ako keby išlo o vypredaný štadión. Spolu s Adamom sa na javisku objavila tiež skupina tanečníkov, tí však v tomto prípade hlavnú hviezdu večera o pozornosť nijako neukracovali. Pavlovčin sa totiž značnú časť koncertu na pódiu objavoval úplne sám, bez nejakých hviezdnych manierov či nervozity.

Celú šou dopĺňala vydarená laserová projekcia a stylingy od Zuzany Kanisovej, v ktorých sa Adam objavil aj na booklete k svojmu albumu. Na budúcich koncertoch by mohol šou obohatiť aj o sprievodné vizuály, ktoré tentokrát chýbali - na javisku sa dokonca mimo spevákovho oblečenia neobjavilo ani logo ADONXS.

Pokiaľ však ide o hudobnú stránku, jeho šou má už teraz svetové parametre. U Adama Pavlovčina je totiž minimálne od júnového vystúpenia na obrovskej scéne spomínaného Lovestream festivalu jasné, že sa pre pódium narodil a je len otázkou času, kedy bude s vlastnou šou zapĺňať športové haly.

Niektorí interpreti na to čakajú desiatky rokov, iní to však môžu dokázať aj za omnoho kratšiu dobu. ADONXS bude zrejme patriť do tej druhej skupiny, hoci jeho aktuálne hudobné smerovanie mohlo fanúšikov prekvapiť. Počas SuperStar sa totiž viackrát prezentoval skôr alternatívnejším výberom skladieb, ktoré mnohí diváci možno ani nepoznali. Tomu, že jeho hudobný vkus nie je úplne mainstreamový, nasvedčovala aj tvorba jeho bývalej kapely PACE, ktorú založil počas svojho pobytu v Anglicku.

O to viac prekvapilo, keď sa po súťaži ako sólový umelec vydal komerčnejšou cestou. Našiel však skvelý kompromis medzi mimoriadne chytľavou a pritom neprvoplánovou produkciou, ktorá dobre funguje v rádiách, no zároveň nepodlieza latku dobrého vkusu a dokáže zaujať aj náročnejších poslucháčov. Slovenskú popovú tvorbu tak posúva na novú úroveň a bude zaujímavé sledovať, či sa mu s ňou podarí zaujať aj za (českými) hranicami. Isté však už je, že minimálne latku pre budúcich víťazov tunajších talentových šou zdvihol tak vysoko, ako doteraz ešte nikto.

Vypočujte si celý album Age of Adonxs na Deezeri:

Autor: Dušan Marko