Láska, sex a trápenie. Nie, nejde o známu rubriku z tínedžerských časopisov 90. rokov, ale bežný inventár tém na albumoch Kylie Minogue. Večná Afrodita ho tentokrát obohatila o prirodzenú životnú situáciu ako strach z novôt. Tiež sa odhodlala vyzliecť z discopopu, no stále je v ňom príliš oblečená na to, aby na súčasnej scéne vyvolala väčší rozruch.

Into The Blue nebol zlý začiatok éry dvanásteho albumu Kylie Minogue. Drobná Austrálčanka pred vydaním novinky prešla k novému manažmentu Roc Nation a túto zmenu potrebovala zaznamenať. Energická skladba začínajúca aj končiaca pompéznymi sláčikmi hovorí o objímaní toho, čo prichádza a ešte stále aktuálna mentorka britského The Voice (Hlas) tak naozaj spravila.

Keď je "inšpirácia" najmenším problémom

Najzásadnejším rozdielom medzi Aphrodite (2010) a Kiss Me Once je počet "požičaných podkladov". Kým pred štyrmi rokmi "ukradla" 0 (slovom NULA) hitov, dnes recyklovala až tri. Už v spomínanom úvode albumu nás oboznamuje s tvorbou Delty Goodrem a jej singla Sitting On Top Of The World, pokračovala vo pharrellovke I Was Gonna Cancel, kde presne od 50 sekundy pripomína 50 sekundu singla Green Light od Beyoncé a pre príjemnú letnú Feels So Good prepožičal svoju Indianu Tom Aspaul - aktuálny R&B objav, ktorý dávnejšie písal pre pôvodné osadenstvo Sugababes, dnes Mutya Keisha Siobhan.

Toto všetko sa dá stráviť. Produkcia Pharrella Williamsa opäť zaváňa Daft Punkom, ale tentokrát už našťastie nie sedemdesiatymi rokmi, ktorými je zrejme posadnutý. Kylie nadobúda futuristický zvuk a pláva vo vodách, v ktorých predtým neplávala. Spieva o tom, ako sa takmer vzdala a do rytmu jej hrá rhythm and blues. Ani demo začínajúceho umelca nedostalo zlú podobu v jej prevedení.

Za čo si manažment zaslúži trest je duet Beautiful s lámačom ženských sŕdc Enriquem Iglesiasom. Jediná balada na albume je znamenitá hlavne masívnym prepoužívaním vokodéra v prípade oboch umelcov, čím sa sami maximálne oddeľujú v ušiach poslucháča. Jednoducho a skrátka, spojenie navzájom nespojiteľných hlasov a snaha umelo ich stmeliť technikou je suverénne najväčším prešľapom v 25-ročnej histórii speváčkinej kariéry.

Pokus - omyl

Možno išlo o experiment metódou pokus-omyl. Opísaný príklad bol jednoznačný omyl. Čo však ním nebolo sú všetky tri bonusové skladby. Mr. President, o ktorom sa klebetí ako o treťom singli albumu, produkoval vo svete popu zatiaľ takmer neznámy dídžej Tommy Trash. Neznie prvoplánovo a masovo ako väčšina popových skladieb s tanečnou produkciou. Skôr pôsobí premyslene a trúfalo, čo je po niekoľkých láskyplných romantických popových klasikách príjemným osviežením.

Keď už emócie, tak realisticky. Konečne má poslucháč možnosť speváčku spoznať aj ako láskou sklamanú. V Sleeping With The Enemy robí zo seba človeka z mäsa a kostí a uznáva, že aj jej sa môže pritrafiť v posteli niekto náhle odcudzený. Vzápätí Sparks stavia na perkusiových základoch farbu jej hlasu do polôh doteraz nepoznaných a oveľa éterickejších. Všetko ostatné znie, bohužiaľ, ako to, čo interpretka I Should Be So Lucky už zažila alebo skúsila.

V sexe je najistejšia

Za zmienku stoja aj sexuálne vybočenia ikony discopopu. Kým sa sama štylizuje do polohy nekonečného zdroja lásky, občas skĺzne aj do sfér fyzickej príťažlivosti. V roku 2014 si to dovolila pri novom singli Sexercize. Pieseň napísala Sia Furler a Kylie v ňom kontruje zlomenému beatu. Ten len pridáva na sexualite speváčky, ale aj celej skladby. Podobné sa deje aj v prípade Les Sex. Nápadité hranie sa s francúzštinou – odvekým jazykom lásky a splynutím dvoch tiel z akéhokoľvek motívu. Hudobný sex majú v tejto skladbe synthpop a dubstep. Určite ide o jeden z najoriginálnejších trackov celej kolekcie.

Kylie Minogue je už na hudobnej scéne nejaký ten piatok, a preto je vždy lepšie zostávať flexibilným. Na jednej strane je chvályhodné, že neustrnula v jednom a tom istom štýle, a tiež sa nesnaží na celom albume iba kopírovať prvé priečky rebríčkov. Na druhej strane je miera experimentovania na Kiss Me Once veľmi malá. Večným štylizovaním sa do bohyne lásky a žuvačkovo-diskotékovým popom nových fanúšikov pravdepodobne nezíska. Tí starí však nezanevrú a určite si nenechajú ujsť popovú šou roka, ktorú Kylie na jeseň pri svojej slovenskej premiére prinesie aj do Bratislavy.

Kylie Minogue - Kiss Me Once
(Parlophone / Warner Bros., 2014)

1. Into The Blue