Indie-rockový zhýralec Pete Doherty, ktorého v Británii okrem hudby preslávili drogové aféry a bulvár, sa na Slovensku ukázal aj v tom dobrom svetle. Nechýbalo síce zmeškané lietadlo v pondelok a zdĺhavé čakanie na jeho príchod na pódium v utorok, no na dvojitej bratislavskej premiére v KC Dunaj sa predviedol ako zdatný hudobník.

Časy najväčšej slávy má Pete Doherty asi za sebou, i tak sa však nájde množstvo fanúšikov, pre ktorých je tento muzikant zásadný. Kapely The Libertines, Babyshambles a aj Pete sám sú v podstate ikonami britského indie-rocku. Tentoraz sa spevák na pódiu predstavil ako relatívne samostatná jednotka sprevádzaný iba huslistkou. Chce to odvahu aj lásku k fanúšikom, len tak sa postaviť pred desiatky z nich, iba s gitarou v ruke a bez kapely za chrbtom.

Peťo, hraj!

Netreba veriť oficiálnym oznámeniam o začiatku koncertu. Pete Doherty nehral o avizovanej ôsmej hodine, nehral ani o deviatej, ani o desiatej. Príjemným spestrením počas zdĺhavého čakania na hviezdu večera boli bratislavskí Walter Schnitzelsson, ktorých jedinou slabinou bolo to, že sa na pódiu zdržali krátko. Päť songov, medzi ktorými zazneli napríklad Hold On, Mother či novinka Blind Love, ubehlo príliš rýchlo a človek si ani nestačil uvedomiť, ako dobre znela táto rock'n'rollová kapela iba s akustickou gitarou, cajonom a tubou.

Pred pol jedenástou sa po typických slovenských výkrikoch nabádania v štýle „Hraj, Peťo!“ konečne objavil na pódiu nevyspytateľný Doherty a KC Dunaj ožilo. Žiaľ, iba na chvíľu, Pete si len v rámci zvukovej skúšky zahral jedinú skladbu For Lovers a vzápätí znova zmizol v zákulisí. Niekoľkými piesňami sa publikum snažil navnadiť pesničkár a dobrý priateľ Petea, Alan Wass. Nikoho však neprekvapilo, že sa viacerí z do polovice zaplnenej sály radšej vybrali k baru či na terasu. Teplo a rozhorčenie z čakania sa ľahšie rozdýchavalo vonku.

Na druhý raz naplno

Všetci, ktorí môžu porovnávať, sa pravdepodobne zhodnú na tom, že utorkový koncert Petra Dohertyho bol jazdou na plný plyn, zatiaľ čo jeho prvé vystúpenie oplývalo únavou a zoznamovaním sa s pódiom i publikom. Približne o jedenástej hodine sa rozozvučali tóny piesne Last Of The English Roses zo spevákovej sólovky a tým odštartoval približne hodinu plnokrvného hrania, spievania a komunikovania. Silné prepojenie Petea s gitarou a ozvláštnenie jeho songov husľovými partami vytvorilo symbiózu akustickej intimity s atmosférotvornými a silnými momentmi.

Spevák počas hrania nevynechal ani piesne z repertoáru The Libertines. Zazneli tak napríklad známa Can´t Stand Me Now, Music When The Lights Go Out, nezabudnuteľná Don´t Look Back Into The Sun, ale aj song Delivery z dieľne Babyshambles, s ktorými Pete aktuálne pripravuje nový album. Neprekvapivo si notoricky obľúbené, no i menej známe piesne spievalo celé KC Dunaj a nejeden fanúšik mal pocit, akoby sa presunul do dôb spevákovej bývalej kapely. A i napriek minimalistickému prevedeniu a rozhorčujúcemu meškaniu sa tento šokujúci Angličan zapísal v podvedomí každého ako muzikant, ktorého piesne majú dušu. Dušu, ktorá v akustickom prevedení nestratila rockový a elektrizujúci šmrnc.

Autorka: Michaela Žureková
Foto: Stanislava Karellová

Súvisiaci interpreti: Pete Doherty