Slávne finále americkej národnej futbalovej ligy (NFL) nie je atraktívne iba pre fanúšikov športu, ale aj pre priaznivcov populárnej hudby. Polčasová prestávka Super Bowlu každoročne hostí významnú hudobnú osobnosť alebo skupinu, pre ktorú je účasť na tomto podujatí výnimočným míľnikom kariéry. V nedeľu 11. februára by sa mali počas polčasovej prestávky všetky oči upierať na Ushera a jeho šou. Pozornosť mu ale bude kradnúť prítomnosť Taylor Swift.

Prečo je Usher práve v roku 2024 hlavným hudobným hosťom Super Bowlu, je tak trocha záhadou. Obdobie jeho najintenzívnejšej globálnej slávy sa konalo podstatne skôr. To ale nič nemení na tom, že už od začiatku pristupuje k prípravám na toto vystúpenie zodpovedne a vníma ho ako ďalší úspech na svojom súkromnom kariérnom zozname, ktorý si bude môcť už v nedeľu označiť ako splnený. Hovorí, že jeho šou bude "poctou všetkým čiernym umelcom".

Kým sa tak stane, zameriame sa na Taylor Swift. Prečo bude Usherovi kradnúť pozornosť? Celkom určite na to najväčšej popovej hviezde súčasnosti stačí už len samotný fakt, že sa podujatia zúčastní v hľadiska. Keď si ju nájdu kamery, a ony si ju celkom určite nájdu, bude kradnúť pozornosť aj športovcom. V súvislosti s Taylor Swift sa okrem jej hudobných úspechov, pričom tým najnovším sú dve ceny Grammy, veľa hovorí aj o jej aktuálnom vzťahu. Je partnerkou Travisa Kelceho, hráča Kansas City Chiefs. A práve za ním priletí na Super Bowl do Las Vegas až z Tokia, kde iba deň pred zápasom ukončí ďalšiu časť The Eras World Tour.

Jej rýchly presun z Tokia do Las Vegas potvrdilo aj japonské veľvyslanectvo. "Napriek 12-hodinovému letu a 17-hodinovému časovému rozdielu môže veľvyslanectvo s istotou povedať, že ak odletí z Tokia večer po svojom koncerte, mala by pohodlne prísť do Las Vegas pred začiatkom Super Bowlu."

Dostala prednosť pred Rihannou

Super Bowl je podujatie, ktoré je pre populárnych umelcov atraktívne. Trinásť- až pätnásťminútový priestor má priamy vplyv na následný nárast predaja tvorby daného interpreta. Minulý rok sa o doterajší rekord postarala Rihanna, ktorej predaj pesničiek sa zvýšil o 400 percent, streamovanie na hudobných platformách vzrástlo o 140 percent, pričom jej vystúpenie sledovalo 121 miliónov divákov.

V čase, kedy Rihanna pripravovala svoje veľkolepé vystúpenie, v rámci ktorého odhalila tehotenské bruško a potvrdila tak svoje druhé tehotenstvo, možno ani netušila, že táto šanca by neprišla, keby Taylor Swift neodmietla ponuku vystúpiť počas polčasovej prestávky. Kým iní umelci po tejto ponuke prahnú, pre ňu nie je momentálne atraktívna. Zvyšovanie záujmu o jej hudbu nie je pre speváčku, ktorá vedie albumové, singlové a po novom už aj filmové rebríčky, témou číslo jeden.

Nič nedaruje bývalému producentovi

Vytrhnuté z kontextu by tieto dôvody zneli príliš namyslene. Taylor Swift neodmieta ikonické vystúpenie z rozmaru, čaká na obdobie, kedy to pre ňu bude mať zmysel. Počas obdobia opätovného vydávania svojich prvých šiestich albumových nahrávok, to určite nebude.

Pripomeňme si, prečo ich vlastne 33-ročná speváčka nanovo vydáva. K tomuto rozhodnutiu viedol spor s bývalým producentom Scootrom Braunom, ktorého spoločnosť Ithaca Holdings získala v roku 2019 Big Machine Label Group Scotta Borchetta za 300 miliónov dolárov. Braun sa tak stal novým majiteľom albumov FearlessSpeak NowRed1989 a Reputation .

V snahe získať práva na svoje albumy späť, sa Swift rozhodla vydať ich nanovo v edícii Taylor's Version. "Umelci by mali vlastniť svoje vlastné dielo z mnohých dôvodov, ale ten najjasnejší je ten, že umelec je jediný, kto toto dielo skutočne pozná," napísala v prológu k vydaniu Fearless (Taylor's Version), ktorý vyšiel v roku 2021. Odvtedy stihla vydať už aj Red (Taylor's Version), Speak Now (Taylor's Version) a 1989 (Taylor's Version). Zostávajú teda už iba vydania dvoch albumov, aby mohla speváčka túto záležitosť uzavrieť.

Ďalší dôvod, ktorý bránil Taylor Swift vystupovať na Super Bowle, sa medzičasom už tiež vyriešil. Išlo o jej zmluvu so spoločnosťou Coca-Cola, kým mediálnym partnerom podujatia bola konkurenčná Pepsi. Táto prekážka zanikla v momente, kedy sa novým mendiálnym partnerom Super Bowlu stala spoločnosť Apple Music.

Zdroj blízky NFL v rozhovore pre Daily Mail uviedol, že jej čas ešte len príde. "Taylor bude mať príležitosť zúčastniť sa Super Bowl Halftime Show a už bola niekoľkokrát oslovená. Chce byť súčasťou šou v určitom okamihu a prikláňa sa k tomu, že to urobí o niekoľko rokov, najmä ak sa Super Bowl bude konať v Nashville." Rozdala týmto Talyor Swift karty? Budúcnosť Super Bowlu je jasná do roku 2027, o ďalších miestach konania sa ešte len bude rokovať. Či bude prianie umelkyne zahrnuté medzi dôvody, ktoré rozhodnú o ďalších miestach konania, sa časom určite dozvieme.

Autorka: Miroslava Rabčanová