Názov výberového dvojalbumu pop-metalového fenoménu Van Halen „To najlepšie z obidvoch svetov“ nie je náhodný. Epocha jednej z najvplyvnejších skupín minulých desaťročí bola rozdelená na dve samostatné kapitoly výmenou osobnosti za mikrofónom.

Názov výberového dvojalbumu pop-metalového fenoménu Van Halen „To najlepšie z obidvoch svetov“ nie je náhodný. Epocha jednej z najvplyvnejších skupín minulých desaťročí bola rozdelená na dve samostatné kapitoly výmenou osobnosti za mikrofónom. A tak sa na prvom disku nachádzajú skladby z obdobia 1978 – 1984, ktoré naspieval David Lee Roth. Druhý disk sa nesie v znamení speváckeho štýlu a osobnosti Sammyho Hagara, na ktorého vytýčenú cestu neskôr plynulo - v podobnom štýle - naviazal Gary Cherone.

O Hagarovi sa hovorí ako o technicky lepšie disponovanom spevákovi, ktorý so sebou do kapely priniesol náklad pompéznosti a sentimentality. Počas rokov existencie skupiny sa však menil jej sound aj bez ohľadu na to, kto práve stojí za mikrofónom. V počiatkoch sa u Van Halen prejavoval vplyv britského rocku, čo dokazuje aj prerábka hitu The Kinks You Really Got Me (skladba bola zaradená aj do tohto výberu).

Neskôr sa do ich aranžmánov dostávalo stále viac klávesových nástrojov. Celkovo sa kompozície Van Halen posunuli viac k popu a image tvrdej metalovej kapely uchovávali už len Eddieho neuveriteľné gitarové sóla. Eddie Van Halen sa zapísal do histórie rockovej hudby ako jeden z najvplyvnejších gitaristov minulého storočia. Hnožstvo hráčov, ktorých ovplyvnil by sa dalo smelo porovnať k zástupom nasledujúcim hru Jimiho Hendrixa. Van Halenov štýl hammeringu, a k dokonalosti vybrúsená technika, však boli iba sprostredkovateľmi dravosti a hudobného vizionárstva, ktoré sa v ňom po celý čas ukrývali a vytryskávali vo forme erupcií ohnivých tónov. Skupine ako celku sa nedá uprieť nadanie hitmakerov. Ich skladby ako Jump, Why Cant This Be Love alebo Runnin With the Devil obstáli v skúške časom a dodnes pôsobia veľmi sviežo.

Talent samotného Eddieho Van Halena nebol závislý iba na partneroch zo skupiny. Svojou hrou dokázal dodať injekciu aj skladbám iných spevákov – pamätnou je jeho účasť na nahrávke jedného z najznámejších hitov Michaela Jacksona Beat It!.

Výberový album The Best Of Both Worlds obsahuje 36 skladieb, z čoho tri sú novinky, to všetko v zvukovo zdokonalenej, remastrovanej podobe.

Žáner: Rock
Štýl: Heavy Metal, Heavy Rock, Pop