Nech sa speváčka Shirley Manson s make-upom punkerskej pobehlice tvári akokoľvek rozhnevane, sotva kedy prekročí obidvoma nohami do niektorého z alternatívnych žánrov.

Nech sa speváčka Shirley Manson s make-upom punkerskej pobehlice tvári akokoľvek rozhnevane, sotva kedy prekročí obidvoma nohami do niektorého z alternatívnych žánrov. Rovnako tak by ju ale nebolo možné - bez osekania údov a pristrihnutia krídiel - vtesnať do popu, ktorého pravidlá chytľavej hudbe Garbage nie sú úplne cudzie (viď napr. Run Baby Run), ale neposkytujú jej ani dostatočný výbeh. Hranice medzi popom a rockom, či popom a punkom sú čoraz relatívnejšie a netreba ani za každú cenu niekoho ako Shirley tlačiť do škatule s takým či onakým nápisom.
Po vypočutí nového, v poradí štvrtého albumu skupiny Garbage, Bleed Like Me, treba povedať, že pozícia poprockovej pesničkárky na čele rockovej kapely na pohraničí súčasnosti a nedávnej minulosti, jej svedčí. Imidž kapely a speváčky patrí k ich chameleónskej pozícii. Hudobné základy skupiny Garbage sú pevne zapustené v pesničkárskom rocku osemdesiatych rokov (Chrissie Hynde - Pretenders) s presahom do rokov sedemdesiatych (Debbie Harry - Blondie, Patti Smith).
Exkluzívnym hosťom na platni je bývalý bubeník Nirvany a neskorší frontman a gitarista Foo Fighters David Grohl, ktorý si zahral na bicie v prvej skladbe Bad Boyfriend. I keď sú jeho bicie v celkovom mixe ostatných nástrojov pomerne utopené, Grohlove energické brejky pumpujú do muziky Garbage podstatne viac energie, než jej dávajú hojne využívané cvrlikavé automaty. Platňa Bleed Like Me je totiž možno ešte viac poznačená programátorskými ambíciami praktikujúcich gitaristov skupiny než jej predošlé projekty, kde bol tento trend iba naznačený. Dominujúcou zložkou súčasných i predošlých aranžmánoch však, popri Shirleynom hlase, zastávajú naďalej hlavne elektrické gitary. Chvályhodné je, že aj keď v každej pesničke hrajú gitary z niekoľkých stôp súčasne, zvuk jednotlivých vrstiev sa nezlieva, ale vo vzájomnom farebnom kontrapunkte tvorí pesničkám zaujímavé aranžmány. Jednotlivé gitarové party pôsobia dojmom ako keby tu hralo viacero nástrojov rôznych typov. Podľa techniky hry a nastavenia farby (aj bez zbytočných efektov) by sa jednotlivé gitarové hlasy dali pripísať nástrojom dychovým, klávesovým, sláčikovým atď. Najväčší rockový ťah preukázala speváčka ruka v ruke s kapelou v predposlednej, moderne znejúcej skladbe Why Dont You Come Over. Po takejto dobre padne uvoľnenie. To sa rozhostí v duši poslucháča vďaka v hymnickému rozjazdu záverečnej skladby Happy Home, kde Shirley pripomína rukopis a prejav Bruce Springsteena.
Garbage si vypracovali vlastný štýl, v ktorom všetky inšpirácie premieňajú na pôvodnú, ťažko zameniteľnú hudbu. CD Bleed Like Me ponúka slušný autorský štandard s rovnocennou dávkou energie a nostalgie.

Vydavateľstvo: Warner / Forza, 2005
Štýl: Rock, Pop
Žáner: Alternative Punk, Songwriter