Dajme si na úvod pár dôležitých faktov. Dlho očakávaný album jednej z najobľúbenejších kapiel sveta Coldplay, je po troch rokoch po poslednom albume X&Y konečne na svete.

Dajme si na úvod pár dôležitých faktov. Dlho očakávaný album jednej z najobľúbenejších kapiel sveta Coldplay, je po troch rokoch po poslednom albume X&#Y konečne na svete. Volá sa Viva La Vida Or Death And All His Friends a kapela ho nakrúcala predovšetkým v Amerike, ale aj v Španielsku. Navyše album produkoval uznávaný Brian Eno. Regionálna verzia albumu obsahuje iba jednostranový booklet.
To sú základné informácie, ktoré poskytol vydavateľ a treba hneď na úvod vypichnúť fakty, že producentom albumu je Brian Eno, ktorého meno je akousi zárukou istého úspechu. A potom je tu ešte nakrúcanie v Španielsku, čo sa na atmosfére albumu (pravdepodobne náhodne) odrazilo oveľa viac, než americké prostredie, ktoré malo na tvorbu albumu oveľa menší vplyv. Aspoň sa tak pri počúvaní platne zdá.
Album je totiž oveľa živší, než predchádzajúca platňa Coldplay, pri ktorej si dovolím tvrdiť, sa dalo hravo zaspávať. Pri aktuálnych nových desiatich pesničkách nič podobné nehrozí. Platňa je viac dynamickejšia, než čokoľvek, čo hudobníci okolo Chrisa Martina doteraz urobili. Dovolím si tvrdiť, že Viva La Vida Or Death And All His Friends je jednoznačne najlepším album, aký Coldplay kedy vydali.
Coldplay je britská formácia, ktorá vznikla v roku 1998. Žáner, ktorý prezentujú sa nazýva brit pop, uchytilo sa však aj označenie piano rock. Okrem Chrisa Martina kapelu tvorí aj trojica gitarista Jon Buckland, basový gitarista Guy Berryman a bubeník Will Champion.

Vydavateľstvo: EMI / Monitor, 2008

Zoznam skladieb:
01. Life In Technicolor