Londýnska speváčka, skladateľka a producentka Bat For Lashes sa podelila o niekoľko noviniek. Oznámila svoj šiesty album The Dream Of Delphi, zverejnila z neho titulný singel, ktorý je podľa jej slov manifestom celej nahrávky a prezradila podrobnosti pripravovaného britského turné.

Natasha Khan sa v roku 2020 stala mamou. Táto významná skúsenosť sa na nej podpísala nielen ako na žene, ale aj ako na umelkyni. Všetky emócie, ktoré v nej materstvo vyvolalo, spracovala v éterickom singli The Dream Of Delphi. "Je to ako zaklínadlo. Stiahnutie Delphi z éteru. Volám jej dušu. Je to o tom, ako ísť súčasne hore ku hviezdam a dole do podsvetia, ako sa môžu spojiť nebeské a hlboké hrdelné zvuky, ako to odráža cestu, ktorou som sa vydala. Ide o to, čo sa stane, keď sa natiahnete fyzicky, psychicky, dokonca aj vaginálne!" hovorí o novej skladbe Bat For Lashes.

"Myslím, že aj mňa to pokorilo, keď som sa stala matkou. Vďaka tomu sa cítim zraniteľnejľšia, než kedykoľvek predtým. Ale cítim sa ľudskejšie, stelesnenejšie. Nemôžem uniknúť životu tým, že budem robiť krásne veci rovnako ako predtým. Ale teraz je v mojej smrteľnosti niečo krásne. Myslela som si, že materstvo ma odvedie od môjho umenia, ale otvorilo tento obrovský svet," dodala. K pilotnému singlu pripravila Bat For Lashes videoklip, ktorý má byť prvou kapitolou dlhého filmu k albumu. Zábery natáčané na anglickom vidieku vznikli v spolupráci s kreatívnou riaditeľkou a choreografkou Alexandrou Green a režíroval Freddie Leyden.

Speváčka zverejnila tracklist albumu, ktorý sľubuje desať nových pesničiek. Oficiálna tlačová správa približuje, čo od nich môže poslucháč očakávať. "Momenty tichej domácnosti sú medzi zábleskami existenciálneho úžasu v týchto desiatich špirálovitých kompozíciách. Texty o rozpade Natashinho vzťahu s Delphiným otcom sa prelínajú s miestom matky v nekončiacom kolobehu života, smrti a znovuzrodenia."

"Myšlienky a zvuky starodávne aj moderné sa tiež fascinujúco prelínajú spolu, klavíry, basové flauty a harfy sa miešajú s organmi, mellotrónmi a vírivými zvukovými vzormi syntetizátorov, inšpirované Natashinou láskou k ženským a trans umelcom, ako Delia Derbyshire, Constance Demby a Beverly Glenn Copeland a jej dlhodobý záujem o ambientné a orchestrálne filmové soundtracky."

Text: Hudba.sk (zdroj: Nme.com)