Písal sa rok 1992, Európa už tak akosi nebola pod komunistickým nátlakom a kráľ popu Michael Jackson brázdil svet so svojim turné The Dangerous Tour.

Písal sa rok 1992, Európa už tak akosi nebola pod komunistickým nátlakom a kráľ popu Michael Jackson brázdil svet so svojim turné The Dangerous Tour. Jeho kroky vtedy viedli aj do postkomunistického Rumunska, kde bol v tom čase pravdepodobne prvou hviezdou takéhoto formátu, ktorá tam kedy zavítala. A bol to komerčne veľmi dobre premyslený krok. Ťažko síce predpokladať, koľko ochrankárov mal spevák neustále za svojim chrbtom, isté však je, že tamojšie publikum, hladné po akejkoľvek hviezde, mu svoju vďaku dalo jasne najavo.

Trhanie vlasov, výkriky, odpadávanie, vynášanie polomŕtvych fanúšičiek z rozdivočeného kotla a miláčik publika v najlepšej forme. Kto si v tom čase mohol dovoliť nechať sa vystreliť katapultom na scénu a len tak, bez akéhokoľvek pohybu stáť dve minúty bez toho, aby dav neodišiel? On! Publikum neodišlo a prisahám, že to vyzerá tak, že by boli schopní tam kričať aj dve hodiny a on by tam mohol iba tak stáť. On však po dvoch minútach otočil hlavu na druhú stranu a stál ďalej. Publikum zomieralo. Potom opäť, keď sa rozoznela hudba a znova, keď začal chlapec spievať. Dali by mu všetko.

Rok 1992 možno hravo považovať za vrchol kariéry Michaela Jacksona. Keď vtedy televízny kanál HBO odvysielal tento koncert, svet nechápal. Všetci síce vedeli, čo dokáže spôsobiť Jackson na pódiu, ale takéto davové šialenstvo? Tvorcovia DVD, ktoré prináša záznam koncertu z Bukurešti si zaslúžia jedno veľké plus za fenomenálny strih. Toto DVD totiž nie je iba Jackson na scéne, ale jeho vystúpenie je bravúrne prestrihané s tým, čo sa dialo pod scénou, takže divák pri jeho sledovaní prežíva fantastické obojstranné emócie.

Ale to som trochu preskočil. Podľa dobových záznamov sa koncert Michaela Jacksona z Bukurešti objavil na DVD krátko po odvysielaní kanálom HBO, ale vo veľmi malom náklade, pretože boom DVD nosičov vtedy iba štartoval. Pred štyrmi rokmi vyšiel projekt v reedícii, a teraz sa vracia v podobe DVD pre každého. Vydavateľstvo Sony BMG Music Entertainment totiž vydáva koncert Michaela Jacksona opätovne, v rámci edície lacných DVD, takže si túto šou už v tejto chvíli môže užiť skutočne každý, pretože cena je veľmi rozumná.

Samozrejme, v prípade takýchto projektov nikto nepredpokladá, že by prešli nejakou digitálnou úpravou obrazu, či zvuku, takže sa pripravte na to, že obraz i zvuk sú pôvodné, z roku 1992, zvuk ešte stále rozmixovaný do formátu stereo. Na kvalitnejšiu verziu si budeme musieť ešte nejaký čas asi počkať. To však neznamená, že si Jacksonovo vystúpenie nejakým spôsobom neužijete. Práve naopak. Tento nosič je výnimočný a zapísal sa už dávno do histórie svetového šoubiznisu. Pochádza z obdobia, kedy bol Michael Jackson naozaj kráľ. A dokazuje to každou sekundou. O päť rokov neskôr vystúpil v Prahe a potom odovzdal trón. Či ho ešte niekedy získa, je veľmi ťažká otázka, nateraz bez odpovede. Prekonať samého seba však bude pre neho veľmi ťažké.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2008
Celkový čas: 120 minút

01.Main Title