Odkedy Rihanna vydala svoj ôsmy štúdiový album ANTI (2016), ubehlo už sedem rokov a deväť dní. Niežeby sme to počítali, len sme si všimli, že medzitým sa len sporadicky venovala hudobným projektom. Najprv presedlala na svoju módnu značku Fenty Beauty a neskôr priviedla na svet svoje prvé dieťa. Teraz sa na pódiá vracia vo veľkom. Už o pár dní vystúpi na Super Bowle.

Finále najvyššej futbalovej ligy v USA nie je len hot-dog a hry. Špecifický význam má aj prestávka počas nervydrásajúceho zápolenia dvoch najlepších tímov amerického futbalu. Umelci súčasnej popkultúry sami zápasia o pozornosť v priemere 120 miliónov divákov. Majú približne 14 minút na to, aby urobili prierez svojou doterajšou tvorbou, odhalili prsník kolegyne alebo si urobili najlepšie promo na nový album.

Potrebovali sme ju

Koncom septembra minuého roka doslova "vybuchli internety", keď sa ukázalo, že nadchádzajúcou headlinerkou 57. Super Bowlu bude Rihanna. Barbadoská popová ikona 21. storočia bola vtedy čerstvou matkou, pričom jej syn, ktorého má s raperom A$AP Rockym, mal len štyri mesiace. Vtedy začala očakávania okolo svojej blížiacej sa šou stupňovať iba minimalistickým vizuálom na sociálnych sieťach – v ruke s charakteristickými tetovaniami držala loptu typickú pre americký futbal.

Na napätie napokon nadviazala služba Apple Music pred mesiacom, keď na Youtube zverejnila propagačné video. Tridsaťsekundovka ukazuje autorku hitu Umbrella v čiernom trikote, krikľavozelenom kožuchu a insitným účesom na hlave. V pozadí sa premieľajú hlasy, ktoré sa pýtajú, kde bola doteraz. Napokon zaznie skladba Needed Me, ktorá v angličtine príznačne znamená "Potreboval(i) ma". Perličkou je, že niektoré médiá zabudli na Rihanninu tvorbu do takej miery, až si nesinglovku z albumu ANTI (recenzia) pomýlili za predzvesť novej tvorby.


Pssst!

Rihanna v dokrútke svojim fanúšikom ukazuje aj prst cez pery, čím sa snaží naznačiiť, že všetko nateraz zostáva tajomstvom. Každý rok sa pred Super Bowlom o takomto čase konala aj tlačová konferencia, kde mohol umelec aj naživo nepovedať, čo bude robiť. Tento rok pripadla na 9. februára. Nový hlavný sponzor tvrdí, že ju odvysiela naživo na TikToku, Instagrame aj Youtube.

Hudobne sa Rihanna naposledy angažovala v soundtracku k marvelovke Čierny panter: Navždy Wakanda (2021). K pokračovaniu príbehov o superhrdinovi z čeľade mačkovitých vytvorila až dve nové skladby. Okrem balady Lift Me Up, nominovanej na Oscara v kategórii Najlepšia hudba k filmu, poskytla aj pieseň Born Again. Mnohí sa práve kvôli tomuto hudobnému zmŕtvychvstaniu dohadujú, či RiRi nemá náhodou hotový album číslo deväť.


Aká speváčka, taký marketing

To by nebolo také nezvyčajné. Justin Timberlake pred svojím návratom na superbowlovské pódium v Minneapolise v roku 2018 vydal hneď v januári singel Filthy. Vzápätí po ňom vyslal do sveta "stromácku" nahrávku Man of the Woods (recenzia). Na vystúpenie 5. februára toho roku už bol teda vyzbrojený. Obdobne sa zachovala aj Kráľovná popu Madonna. Singel Gimme All Your Luvin', ktorý sprevádzal videoklip s futbalovou tematikou, vyšiel 3. februára 2012, teda dva dni pred jej vystúpením. Album MDNA potom uviedla  na trh o pár týždňov neskôr (23. marca).

Samozrejme, nemožno zabúdať ani na trendy posledných rokov. Odkedy Beyoncé v roku 2013 len tak neokrôchane vypustila svoj eponymný veľkoalbum, niektoré speváčky a speváci sa nedokážu udržať na uzde a človek si musí dávať pozor, aby sa náhodou nepotkol o nejakú "prekvapivo dropnutú" nahrávku. Taylor Swift, Solange, ale aj Drake či Frank Ocean, na vás sa pozerám.

Nech už to bude akokoľvek, už teraz je jasné, že čísla sledovanosti porastú, čo potrebujú aj organizátori. Posledné čísla sledovanosti finále NFL sa podľa portálu Statista pohybujú okolo 103 miliónov. Ak je jedna istota na tomto svete, Rihanna v noci z nedele 12. februára na pondelok 13. februára nášho času rozhodne pritiahne pozornosť.

Autor: Marek Majzon
Foto: Facebook.com/Rihanna

Súvisiaci interpreti: Rihanna