Koniec roka 2013 praje mladým kapelám. Po Walter Schnitzelsson vydáva svoj prvý album s názvom Let The Good Days Come kapela Bloom. Ak je aj tento debut znamením, kam smeruje slovenská hudba, budúcnosti sa rozhodne nemusíme obávať. Hoci na druhej strane je Bloom zatiaľ len kapelou, ktorá by chcela znieť neslovensky.

Bloom tvorí štvorica hudobníkov - Barbora Drahovská (spev), Lukáš Kyška (gitara), Jozef Yogi Graus (basa) a Igor Ajdži Sabo (bicie). Na svojom webe uvádzajú, že ich cieľom bolo vytvoriť úprimnú akustickú hudbu, s ktorou sa cítili úzko spätí. A nahrávka naozaj pôsobí veľmi intímne. Je to "tichá" hudba, ktorá potrebuje pozorného poslucháča.

Úvodná pieseň Carousel Ride, ku ktorej kapela minulý týždeň predstavila videoklip, začína krásnym harfovým sólom. Už od tohto momentu je jasné, že máme dočinenia s inštrumentálne výnimočným albumom, plným príjemných melódií, rôznych nástrojov, výborných gitarových pasáží a prepracovaných bicích. Práve hudobná stránka posúva nahrávku umeleckejším smerom, čo však môže byť pre bežného poslucháča vychovaného na "instantných" hitoch odrádzajúce. Bloom potrebujú čas, trpezlivosť a chuť objavovať krásu, ktorá sa skrýva v detailoch. Už od prvých tónov nútia uvažovať a zároveň si zachovávajú určité tajomno.

Bluesová Pearl River ponúka veľký priestor speváčke. Tá pracuje so svojím hlasom ako s hudobným nástrojom, popritom ju však sprevádzajú výrazné bicie a gitara. Barbora Drahovská má v hlase skrytú istú plačlivosť, ktorá najmä v koncových slabikách slov pôsobí príťažlivo a dotvára celkový dojem v skladbách ako Power of Now alebo Small Girl On A Cherry Tree. Niekedy je však tej plačlivosti až príliš veľa a spolu s miestami neprirodzenou anglickou intonáciou a výslovnosťou pôsobí na nahrávke trochu rušivo.

Pestrá hudba, monotónnejší spev

Bloom nahrali album po troch rokoch príprav, čo je cítiť z kompozícií skladieb, ktoré sú hudobne veľmi pestré. Medzi favorizované kúsky patria najmä veselšie pesničky ako Sound of Blooming Flowers s dominantným synťákom v úvode, reggae feelingom a spevavým refrénom. Ak by sme na albume hľadali hitový potenciál, tak práve táto skladba vysiela v tomto smere silné vibrácie. Podobne je na tom aj hravá Pigeon Song. Naopak, k podmanivo pomalým piesňam patrí romantická Snowflakes On Your Eyeslashes. Druhá skladba s hosťujúcou harfistkou Máriou Kmeťkovou pôsobí čarovne a upokojujúco a patrí medzi najvydarenejšie kúsky na albume.

Vďaka farebnosti a živému zvuku jednotlivých skladieb je jedným z najsilnejších pocitov pri počúvaní chuť zažiť túto skupinu naživo. Hudobná pestrosť a výkony muzikantov sú však trochu v kontraste so spevom, ktorý je síce zaujímavý a dominantný, no pri posluchu celej, prevažne melancholickej nahrávky po čase pôsobí ako jej najviac monotónna zložka. Tým Drahovská nielen drží album pohromade, ale zrejme aj rozdelí jeho poslucháčov na dva tábory. Ako jedna z možných ciest k väčšej variabilite sa javí pridanie mužského hlasu - tak ako v titulnej skladbe, ktorá celú nahrávku uzatvára. Je škoda, že takéto spestrenie prišlo až v posledných dvoch minútach albumu.

Bloom - Let The Good Days Come

Svojím prvým štúdiovým albumom sa Bloom uviedli v pozitívnom svetle. Je sympatické, že sa rozhodli ísť vlastnou hudobnou cestou, hoci so slovenským publikom to pravdepodobne nebudú mať jednoduché. Navyše v prípade tohto debutu platí, že je stále čo vylepšovať. No ako uvádzajú na svojej internetovej stránke, majú so svojou hudbou vyšší zámer. "Snahy kapely Bloom prekračujú hudobné hranice. Členovia kapely sa chcú spojiť s ľuďmi nielen na hudobnej, ale aj osobnej úrovni. Veria, že hudba môže slúžiť k tomu, aby sa tento svet stal lepším miestom pre život." Nezostalo len pri slovách a Bloom na začiatok nahrali album, ktorý sa určite oplatí počuť a vidieť aj v koncertnom prevedení.

Bloom - Let The Good Days Come (2013)

1. Carousel Ride
2. Pearl River