História toho hudobného projektu siaha niekam do roku 1994. Prečo „hudobného projektu“ a nie „hudobnej skupiny“? Nuž pretože samotní Fairy Tale sa za hudobnú skupinu nepovažujú.

História toho hudobného projektu siaha niekam do roku 1994. Prečo „hudobného projektu“ a nie „hudobnej skupiny“? Nuž pretože samotní Fairy Tale sa za hudobnú skupinu nepovažujú. Považujú to za akési ohraničovanie. Priznám sa, že  som sa nad tým – krútiac hlavou - pozastavil. Takmer ma to odradilo od počúvania CD (myslel som si - zase ďalšia kapela, čo sa cíti kýmsi a čímsi obmedzovaná) a to by bola chyba. Ide totiž o zaujímavú a na slovenské pomery originálnu tvorbu. Veční porovnávači, obviňujúci slovenských interpretov z plagiátorstva západu, to budú mať v tomto prípade veľmi ťažké. CD je skutočne problém k niečomu prirovnať.

Hudobný poslucháč však určite potrebuje priblížiť tvorbu projektu Fairy Tale. Nuž, ak ste priaznivcom priamočiarej muziky, s priamočiarymi textami, bez pseudointelektuálneho filozofovania, na svoje si neprídete. Ak ale máte radi scénickú hudbu, vyvolávajúcu obrazové a farebné asociácie, kde je naplno zamestnaná vaša fantázia, ste doma. Samotní Fairy Tale hovoria o rozprávke, zvukových zrkadlách, harmónii zvukov a hlasov, vesmíre, či dokonca o kombinácii etnickej hudby s elektronikou – pozvánka pre hĺbavého a meditatívneho poslucháča? Ktovie. Komu chcú Fairy Tale svoju produkciu ponúknuť? Možno by odznelo klasické klišé – všetkým, ale o tomto dosť pochybujem. Projekt Fairy Tale – aj keď bojuje proti ohraničovaniu – si je určite vedomý faktu, že to nie je hudba pre masy, že okruh ich poslucháčov vždy bude ohraničený a to už len kvôli tomu, že na Slovensku tomuto – inak zaujímavému štýlu hudby – ruže príliš nekvitnú.

Fairy Tale vsadili na originalitu, inovátorstvo. Kto stojí za týmto CD? Ide predovšetkým o dvojicu Barbora Koláriková (ex Chill On The Sun) a Peter „Pikey“ Kravec (ex manager Chill On The Sun). Okrem nich dvoch sa na albume podieľalo viacero hosťujúcich hudobníkov: bubeník Ľubo Pavelka, klávesista Marek Škvarenina, gitarista Roman Mečiar (obaja Chill On The Sun), huslisti Peter Gonda a Katka Engérerová. Obal CD vytvoril ex-člen Norbert  Garaj.

Je potrebné určite povedať, že výkony speváčky aj hudobníkov sú veľmi slušné, ako aj aranžmány a zvukové sample, výborne dotvárajúce celkovú atmosféru. Mimochodom, atmosféra je veľkou devízou tohoto albumu – má emóciu, odráža pocity autorov a toto je v dnešnej dobe plnej bezpohlavnej hudby obrovské plus. Úvodná skladba Crystal zaujme nielen tým, že nemá text, aj keď hlas speváčky nás sprevádza takmer celou piesňou, ale aj celkovým zvukovým spracovaním skladby. Týka sa to najmä zaujímavých vokálov. Keď som hovoril o atmosfére, tá je veľmi silná (a dotvára ju aj zvukový sampel „výbuch“) v ďalšej skladbe Theo. Ani tento track neobsahuje slová. Tie sa objavia až v tretej kompozícii, v ktorej zaujmú aj perkusie. Sun &# Moon je skladbou zvukových samplov, príjemným spestrením je gitarové sólo. A ani sa nenazdáte a znie vám posledný song Bonsai. Je to pravdepodobne pre média najkonzumnejší kúsok z CD, so skvelou melódiou, s výbornou gitarou, textom, ktorý je kombináciou angličtiny a slovenčiny.

Otázkou zostáva, či Sound mirrors možno považovať za regulérny album (23 minút je dosť málo), alebo len za promo maxisingel. Toto debutové CD s rozprávkovým názvom Sound mirrors vydali Fairy Tale v roku 2005 na vlastné náklady. CD je možné si objednať a podporiť tento hudobný projekt na ich oficiálnych webových stránkach.

Rok vydania: 2005
Diskografia: Sound mirrors (2005).

01. Crystal