Občas sa stáva, že soundtrack k filmu predčí svojou kvalitou i samotný film. To sa zväčša stáva najmä piesňovým filmovým albumom, z ktorých neraz vyletí nejeden hit, prípadne sa na nich objavia rarity, ktoré sa nikdy predtým neobjavili na žiadnom inom albume.

Občas sa stáva, že soundtrack k filmu predčí svojou kvalitou i samotný film. To sa zväčša stáva najmä piesňovým filmovým albumom, z ktorých neraz vyletí nejeden hit, prípadne sa na nich objavia rarity, ktoré sa nikdy predtým neobjavili na žiadnom inom albume. Ešte na sklonku minulého roku sa na trhu objavili dva takéto piesňové unikáty, ktoré si momentálne predstavíme.

Roll Bounce
Tento film mal premiéru v USA ešte v septembri minulého roku. A hoci zmienky o ňom nájdete i na niektorých našich internetových stranách, slovenská premiéra je v nedohľadne. Ale ono to tak väčšinou býva, keď ide o film bez zvučného mená s témou o milovníkoch kolieskových korčulí, ktorí sa bijú o svoje miesto na zemi, kdesi v zapadnutej štvrti a keď im ich raj zatvoria, prichádzajú na iné miesto, kde sa však musia pasovať s nevôľou profesionálnych korčuliarov, pre ktorých toto miesto v centre mesta znamená určitú prestíž, na ktorú nemá ktokoľvek nárok.
O čom to asi môže byť v globále sa dozvieme počas necelých dvoch hodín snáď prinajmenšom na DVD, pretože v tejto forme možno tento film k nám dorazí. Nech je však ten film už o čomkoľvek, jedno je isté. Znie v ňom geniálna hudba.
Teda aspoň podľa soundtracku, ktorý dorazil i na náš trh a predčil tak u nás film dávno pred jeho uvedením. Samozrejme, album bude mať u nás veľký problém uchytiť sa, keďže mnohí ho nebudú vedieť priradiť v podstate k ničomu. A práve preto si ho dovolím dať do pozornosti. Ba priam do veľkej pozornosti.
Album ponúka trinásť nabrúsených „čiernych“ skladieb a do šialenstva dostáva poslucháča už prvými tónmi úvodnej skladby Boogie Oogie Oogie, unikátnej hudobnej kompozície, ktorá privádza do šialenstva, v ktorom však následne zotrváva celá táto projekcia. Mená ako Yo – Yo, Earth, Wind &# Fire (nedávno koncertovali i na Slovensku), Beyoncé, R Kelly, Kool & The Gang či Jamiroquai a mnoho ďalších hovoria za všetko. Z tohto albumu priam srší príjemná a pozitívna atmosféra, ktorá ani na chvíľu nenudí a núti k opakovanému počúvaniu. Šialene dobrá platňa, ktorá predčila film a to si dovolím tvrdiť i napriek tomu, že som ho ešte nevidel. Výborná vec, ktorá sa naozaj oplatí.
Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005
Celkový čas: 57:01

Goal!
Film bol ďalším pohľadom do športového sveta. Tento raz toho futbalového. Rozpráva príbeh mladého futbalistu, ktorý nastupuje do vychyteného futbalového družstva krátko pred jeho významným zápasom. Film rozpráva o vzletoch i pádoch, láske i tragédii, o víťazstve a to všetko na podklade najobľúbenejšieho športu na svete – futbalu.
Čo sa týka soundtracku tak je jasné, že v tomto prípade nepôjde o lacné diskotékové cajdáky, ale tvorcovia filmu vsadili na drsný brit pop (odohráva sa to predsa v Anglicku, nie?), v ktorom dominuje najmä Oasis a ďalšie, u nás zatiaľ trochu menej známe hudobné formácie ako Happy Mondays, Kasabian, Dirty Vegas, či Zero 7. I tento album má obrovské grády a je hudobným unikátom, hoci v úplne inom žánri, než album, ktorý som predstavoval vyššie. V tomto prípade ide o hutnú gitarovú muziku s prevažne novými skladbami jednotlivých interpretov.
Hoci v prípade kapely Oasis tvorcovia vsadili na dva veľmi vydarené remixy. Okrem dvanástich skladieb má poslucháč na albume k dispozícii i dve ukážky scénickej filmovej muziky. Booklet má formát útlej knižky, v ktorej na predných stranách dominujú fotografie a niekoľko potrebných faktov o muzike i filme samotnom nájdete v jeho zadnej časti. Pre milovníkov tohto filmu ešte potešujúca informácia o tom, že sa pripravujú už jeho ďalšie dva diely a pre milovníkov takéhoto hudobného žánru ostáva veriť, že i sondtracky k novým dielom budú rovnako výborné ako tieto. Vo svojom žánri absolútne výborná skladačka.
Celkový čas: 64:30