Producent a beatmaker Gruzo má za sebou spolupráce s poprednými predstaviteľmi domácej rapovej scény (napr. Smack, Idea, MC Gey). Od roku 2012 sa orientoval prevažne na produkciu elektronickej hudby a spolupracoval aj s viacerými slovenskými producentmi (napr. Karaoke Tundra, Pkrek, 3ck). Aktuálne vydáva pod alter egom Kounovsky album Live Forever.
"Pôvodný plán bol urobiť si všetko sám, vrátane vokálnej zložky, kde som ale narazil na svoje limity. Predsa len som primárne producent. Preto som aspoň napísal texty a nahral demo verzie, ktoré mi potom prespievala trojica vokalistov. Za mikrofónom sa cítia komfortnejšie a hlavne ich všetkých dlhodobo sledujem, mám rád aj ich vlastné kapely a sólo projekty. Ja som v pár skladbách zostal na sprievodnom vokále. S hlasom som sa rozhodol pracovať skôr ako s nástrojom. Nešiel som primárne po obsahu, ale po frázovaní a melódii. Chcel som, aby pesničky fungovali aj v prípade, keby som jazyku textov nerozumel," hovorí Kounovsky.
Vokály a hlavne texty sú popovou protiváhou všetkého elektronického na albume. Kounovsky išiel pri písaní repetitívnych textov v ústrety popovým klišé. "Me, you, now, love... Ešte pár ďalších slov a dá sa s tým napísať celá pesnička. Texty som ale nechcel nechať úplne bezobsažné. Zvolil som cestu kamufláže a aj vďaka rozhodeniu partov medzi ženské a mužské vokály sa môže na prvý pohľad zdať, že ide o pesničky o láske. Väčšinou sú to skôr zacyklené vnútorné monológy plné neistoty, nepríjemné pocity vrátane úplného odcudzenia sa sebe samému."
Biele miesta v mapách
Producent pri hľadaní vlastného zvuku opustil doménu beatov, nové skladby doplnil staršími nápadmi a sound designom z archívov. "V podstate som sa ako Kounovsky vrhol do samplovania Gruza. Išiel som cielene po priamočiarom, trochu vŕzgajúcom a hlavne špinavom funky zvuku, ktorý je pre mňa dlhodobo charakteristický. Nesnažil som sa zbytočne dobehnúť dobu a aktuálny sound. Zajtra môže byť 'aktuálny sound' niečo úplne iné a za čím som sa potom hnal?" zamýšľa sa producent.
Na albume sú počuť ozveny hudby z konca deväťdesiatych a začiatku nultých rokov, čo boli formujúce roky, keď hudbu vnímal ako dieťa a iba tak mimochodom ju nasával zo všetkých strán. "Nevraciam sa nostalgicky do minulosti. Iba som citeľnejšie prepojil tento prapôvodný vibe s tým, ako som k hudobnej produkcii bežne zvyknutý pristupovať," odkrýva producent vplyvy, z ktorých čerpá. "V posledných rokoch som od počúvania elektronickej hudby a rapu utiekol skôr ku gitarám a popu, pretože sú to pre mňa stále ešte mapy s bielymi miestami a je radosť v nich objavovať."
Album je k dispozícii na streamovacích službách a na Youtube ve forme textových videí, v polovici leta vyjde fyzicky na vinyle.
Autorka: Dagmar Lauková Petrášová