Producent a beatmaker Gruzo má za sebou spolupráce s poprednými predstaviteľmi domácej rapovej scény (napr. Smack, Idea, MC Gey). Od roku 2012 sa orientoval prevažne na produkciu elektronickej hudby a spolupracoval aj s viacerými slovenskými producentmi (napr. Karaoke Tundra, Pkrek, 3ck). Aktuálne vydáva pod alter egom Kounovsky album Live Forever.

Kounovsky svoj rukopis okrem trip-hopu opiera o elektronické beaty a funkom nasiaknutú psychedéliu, skladby sú prepojené pomocou popových refrénov, pričom všetko drží pokope konzistentná zvuková paleta. Za mikrofón se okrem neho postavili Ginny Andro (alter ego Daniela Šubrta z The Drain), Barbora Novotná z blues rockových Mulholland Blue a elektronický pesničkár toen.

"Pôvodný plán bol urobiť si všetko sám, vrátane vokálnej zložky, kde som ale narazil na svoje limity. Predsa len som primárne producent. Preto som aspoň napísal texty a nahral demo verzie, ktoré mi potom prespievala trojica vokalistov. Za mikrofónom sa cítia komfortnejšie a hlavne ich všetkých dlhodobo sledujem, mám rád aj ich vlastné kapely a sólo projekty. Ja som v pár skladbách zostal na sprievodnom vokále. S hlasom som sa rozhodol pracovať skôr ako s nástrojom. Nešiel som primárne po obsahu, ale po frázovaní a melódii. Chcel som, aby pesničky fungovali aj v prípade, keby som jazyku textov nerozumel," hovorí Kounovsky.

Vokály a hlavne texty sú popovou protiváhou všetkého elektronického na albume. Kounovsky išiel pri písaní repetitívnych textov v ústrety popovým klišé. "Me, you, now, love... Ešte pár ďalších slov a dá sa s tým napísať celá pesnička. Texty som ale nechcel nechať úplne bezobsažné. Zvolil som cestu kamufláže a aj vďaka rozhodeniu partov medzi ženské a mužské vokály sa môže na prvý pohľad zdať, že ide o pesničky o láske. Väčšinou sú to skôr zacyklené vnútorné monológy plné neistoty, nepríjemné pocity vrátane úplného odcudzenia sa sebe samému."



Biele miesta v mapách

Producent pri hľadaní vlastného zvuku opustil doménu beatov, nové skladby doplnil staršími nápadmi a sound designom z archívov. "V podstate som sa ako Kounovsky vrhol do samplovania Gruza. Išiel som cielene po priamočiarom, trochu vŕzgajúcom a hlavne špinavom funky zvuku, ktorý je pre mňa dlhodobo charakteristický. Nesnažil som sa zbytočne dobehnúť dobu a aktuálny sound. Zajtra môže byť 'aktuálny sound' niečo úplne iné a za čím som sa potom hnal?" zamýšľa sa producent.

Na albume sú počuť ozveny hudby z konca deväťdesiatych a začiatku nultých rokov, čo boli formujúce roky, keď hudbu vnímal ako dieťa a iba tak mimochodom ju nasával zo všetkých strán. "Nevraciam sa nostalgicky do minulosti. Iba som citeľnejšie prepojil tento prapôvodný vibe s tým, ako som k hudobnej produkcii bežne zvyknutý pristupovať," odkrýva producent vplyvy, z ktorých čerpá. "V posledných rokoch som od počúvania elektronickej hudby a rapu utiekol skôr ku gitarám a popu, pretože sú to pre mňa stále ešte mapy s bielymi miestami a je radosť v nich objavovať."

Album je k dispozícii na streamovacích službách a na Youtube ve forme textových videí, v polovici leta vyjde fyzicky na vinyle.

Autorka: Dagmar Lauková Petrášová